International Relations

ساخت وبلاگ
در پی برگزاری انتخابات روز یکشنبه 31 مارس 2024 جهت انتخاب مدیران محلی در ترکیه، تقریباً تمامی صندوق‌ها باز شد. بر اساس نتایج غیرقطعی و اولیه شمارش آراء، حزب عدالت و توسعه 35.4 درصد و حزب جمهوری خواه خلق 37.7 درصد از آرا را در سراسر ترکیه کسب کردند. بر اساس نتایج غیرقطعی، کاندیداها عبارت بودند از اکرم امام اوغلو، شهردار شهرداری استانبول، منصور یاواش شهردار شهرداری کلان شهر آنکارا، و جمیل توگای شهردار شهرداری ازمیر. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنانی در ارتباط با نتایج انتخابات محلی، گفت: پیروز این انتخابات دموکراسی و اراده ملی ماست. + نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ و ساعت 15:5 | International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 22 تاريخ : چهارشنبه 22 فروردين 1403 ساعت: 11:53

از نظر طباطبایی چون در الهیات مسیحی امری به نام تجسد وجود داشته و بر امده از همین تجسد نیز امری به نام الهام وحیانی وجود داشته ،این الهام و حیانی و جود منطقه فراغ شرع را غیر ممکن می ساخته است.از همین نتیجه می گیرد که سکولاریزاسیون در غرب نتیجه عدم وجود منطقه فراغ شرع بوده است.همچنین طباطبایی معتقد است چون در اسلام چیزی به نام تجسد و در نتیجه الهام وحیانی وجود ندارد ما با عدم وجود منطقه فراغ شرع هم روبرو نبوده ایم.وبنابر این سکولاریسم یک پاسخ درست و یک مساله مطلوب در موقغیت ایرانی -اسلامی نیست.از همین جهت منتقد روشنفکران ایران بود که به دنبال سکلاریزاسیون در ایران بوده اند.سوال این است که با وجود تجسد در مسیحیت می توان چنین گسست رادیکالی را میان مسیحیت و اسلام تصور کرد و از شباهت های بسیار انها که می تواند سکولاریسم را برای هر دو یابل فهم کند صرف نظر کرد.؟طباطبایی اسلام و مسیحیت را دو دطن کاملا متباوت می داند که دو نظام الهیاتی کاملا متفاوتی دارند..بنابر این احکام یکی از انها را بر دیگری نمی توان اطلاق کرد.وی به عدم فهم اندبشه غرب اشاره می کند.در قرون وسطی ،مذهب نقش عمده ای داشت و چون سکولاریسم اتفاق افتاد مذهب محدود شد و جامعه جدید بوجود امد.ما هم تصور کردیم کا انقلاب اسلامی یعنی محوریت دین در جامعه ایران،و چون ما می خواستیم از ان موقعیت خارج شویم‌،به تبع غربی ها از سکلاریزاسیون سخن گفتیم.اضافه می کند که به این نگاه باید شک کرد.واژه دنیا یعنی سکولوس معنی ان در مسیحیت این است که مومن مسیحی فرزند زمانه خود نباشد .در حالی که اسلام می گوید فرزند زمانه خود باشید.یعنی عرف ،زمان و دنیا را قبول کرده است.اینکه در اسلام ادعا شده باشد ما هم اقتصاد داریم هم سیاست داریم وعلما هممی توانند International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 44 تاريخ : يکشنبه 5 فروردين 1403 ساعت: 19:58

تهاجمی شدن سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه در فاصله سالهای (2015 تا 2020)نویسندگان: سیامک کاکایی* ، سید جلال دهقانی فیروزآبادی ، سید اسدالله اطهری ،نشریه تحقیقات سیاسی بین المللی » دوره 13، شماره 46 (بهار 1400)کلیدواژه: رئالیسم تهاجمی ، هژمون منطقه ای ، تنش منطقه ای ، ترکیه ، سوریهچکیده:تحولات سوریه پس از 2011 موجب اتخاذ مواضع و سیاست های متعارض از سوی بازیگران منطقه ای و بین المللی درقبال ناآرامی های این کشور شد. ترکیه درهمسایگی سوریه اقدام به سازماندهی و حمایت از مخالفان سوری کرد که نهایتا به مداخله نظامی انجامید . چنین اقدامی نه تنها برپیچیدگی بحران سوریه افزود ، بلکه نتایج داخلی و منطقه ای آن تهاجمی شدن سیاست خارجی ترکیه را درپی داشت. این پژوهش به دنبال بررسی و پاسخ به این سوال است که عوامل موثر در تهاجمی شدن سیاست خارجی ترکیه درقبال سوریه در فاصله سالهای 2015 تا 2020 کدام است؟ درپاسخ به این پرسش فرضیه های متعددی مطرح می شود. اینکه سیاست ترکیه در این دوره تحت تاثیر افزایش فعالیت گروه های شورشی و جنگهای نیابتی درداخل سوریه و به موازات آن تحرکات سیاسی و نظامی کردها درمناطق شمالی این کشور قرار گرفت. هم زمان آنکارا در صدد افزایش قدرت منطقه ای برآمد که مجموعه این تحولات موجب درگیرانه تر شدن سیاست خارجی ترکیه شده است. روش تحقیق مقاله تحلیلی-تبیینی با استفاده جمع آوری داده ها ازکتاب و اسناد است. درراستای تبین و تحلیل مبنایی موضوع تحقیق از نظریه ریالیسم تهاجمی جان مرشایمر بهره گرفته می شود + نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در شنبه چهارم فروردین ۱۴۰۳ و ساعت 1:11 | International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 42 تاريخ : يکشنبه 5 فروردين 1403 ساعت: 19:58